ASTM (M30, M40, M50)
Norma F 2656-07 opracowana została przez ASTM International Designation. Określona klasa ochrony zależna jest od typu pojazdu użytego do przeprowadzenia testu:
- Mały samochód osobowy (C) (1102 kg, 2430 lbs):
- C40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
- C50 (50 mph) (47.0-56.9 mph)
- C60 (60 mph) (57.0mph-above)
- Pickup (P) (2300 kg, 5070lbs):
- PU40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
- PU50 (50 mph) (47.0-56.9 mph)
- PU60 (60 mph) (57.0-above mph)
- Ciężarówka o średniej wadze (M) (6800 kg, 15 000lbs):
- M30 (30 mph) (28.0-37.9 mph)
- M40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
- M50 (50 mph) (47.0-above mph)
- Pojazd ciężarowy (H) (29484 kg, 65 000lbs):
- H30 (30 mph) (28.0-37.9 mph)
- H40 (40 mph) (38.0-46.9 mph)
- H50 (50 mph) (47.0-above mph)
Dodatkowy parametr „P” wskazuje zasięg penetracji podwozia pojazdu od bariery po uderzeniu:
- P1 <1 m (3,3 ft)
- P2 1,01 do 7 m (3,31 do 23,0 stopy)
- P3 7,01 do 30 m (23,1 do 98,4 stóp)
- P4 30 m (98 ft) lub większy
Przykład: Zapora M30 P1 została zaprojektowana, aby zatrzymać ciężarówkę o średniej wadze (M) rozpędzoną do 50 km/h (30 mph), z penetracją poniżej 1 m.