Zapory drogowe antyterrorystyczne HVM
Czy słyszałeś kiedyś o zaporach drogowych antyterrorystycznych i zastanawiałeś się, co oznacza skrót HVM ? W branży zabezpieczeń antyterrorystycznych bardzo łatwo jest zgubić się we wszystkich używanych przez specjalistów akronimach i żargonie technicznym. Aby ułatwić Ci życie, przygotowaliśmy krótkie wyjaśnienie tego, co mamy na myśli, gdy mówimy słupki drogowe antyterrorystyczne HVM.
Co to jest HVM?
Zanim przejdziemy do tego, czym są słupki drogowe HVM, ważne jest, aby najpierw wyjaśnić, co oznacza HVM. HVM jest skrótem H ostile V ehicle M itigation. Łagodzenie wrogich pojazdów to ogólny termin, który obejmuje szereg produktów, rozwiązań i środków ochronnych zaprojektowanych w celu zwalczania zagrożeń przenoszonych przez pojazdy np. słupki i bollardy parkingowe, zapory drogowe, blokady typu Road blocker, szlabany i kolczatki antyterrorystyczne
Zagrożenia spowodowane przez pojazdy mogą przybrać formę wandalizmu lub mogą być ukierunkowane na atak terrorystów lub przestępców. Zagrożenia te mogą przybrać formę improwizowanego ładunku wybuchowego przenoszonego przez pojazd (VBIED), w którym pojazd jest wykorzystywany do dostarczania ładunku wybuchowego.
Mogą również pochodzić z pojazdu jako ataki broni (VAAW), gdy sam pojazd jest używany jako broń. Tragiczne jest to, że zaobserwowaliśmy wzrost w ciągu ostatnich kilku lat, a zatłoczone lokalizacje i wydarzenia stają się kluczowymi celami ataków terrorystycznych i samotnych wilków.
Oprócz ukierunkowanych zagrożeń dla pojazdów, zapory drogowe antyterrorystyczne przeciwdziałające atakowi wrogiego pojazdu a także służą do ochrony przed przypadkowymi uderzeniami. Produkty o niższej ocenie, takie jak te testowane zgodnie z normą PAS 170, mogą oferować przetestowaną pod kątem zderzenia ochronę przed uderzeniami o niskiej prędkości w miejscach takich jak szkoły i supermarkety.
Co to są słupki HVM?
Słupki drogowe HVM to pachołki i bollardy antyterrorystyczne, które zostały zaprojektowane i przetestowane pod kątem zderzenia w celu ograniczenia atakowi wrogich pojazdów. Słupki te są instalowane w celu ochrony wszelkiego rodzaju witryn przed potencjalnymi atakami, zarówno w przypadku krytycznej infrastruktury krajowej, jak i ruchliwych centrów miast.
Słupki HVM zostaną zaprojektowane i skonstruowane w taki sposób, aby przeciwdziałać konkretnemu rozmiarowi i prędkości pojazdu, i zostały poddane testowi zderzeniowemu, aby temu sprostać. Istnieje wiele dobrze ugruntowanych standardów dotyczących oceny produktów HVM, w tym BSI PAS 68 (UK), IWA 14-1 (International) i ASTM F2656 / F2656M (USA).
Określenie wielkości i prędkości pojazdu, któremu trzeba będzie przeciwdziałać, zwykle odbywa się poprzez przeprowadzenie oceny dynamicznej pojazdu (VDA). Często będzie to decyzja podejmowana przez doradcę ds. Bezpieczeństwa w walce z terroryzmem (CTSA) lub wykwalifikowanego inżyniera bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o nasze słupki HVM, mogą one zabezpieczać obszary chronione przed najazdem samochodów osobowych o wadze 1500 kg przy prędkości 48 km/h aż do 30 000 kg przy prędkości 80 km.
Słupki HVM mogą odnosić się do każdego rodzaju słupka, który został zaprojektowany dla HVM, bez względu na to, czy jest to bollard stały, płytki, automatyczny, wysuwany lub wymienny. Można go również stosować do innych produktów testowanych na zderzenie, takich jak bariery,zapory,szlabny czy też blokady dróg lub ogrodzenia z lin stalowych.